reklama

Závisláci - abstinenti, zvláštna sorta ľudí

Všetko čo súvisí so životom závislého po liečení ho nakoniec privádza k odhaleniu a následne k očisteniu. Tela aj duše. Odhaľujeme duše na stretnutiach keď skôr či neskôr zverejníme svoj príbeh. A čistíme ich súčasne s telom.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Po 14-tich mesiacoch sa mi len potvrdzuje, a zažívam to na vlastnej koži, čo sa s feťákmi, ožranmi a gemblermi môže skutočne stať! Som jeden z nich. Môžu sa stať dve veci. Začnem tou smutnejšou. Komu niet rady tomu niet pomoci. Vracať sa opakovane a opakovať tie isté slová, že presne vie kde zlyhal.... nuž to je asi chyba v človeku samom a kým s "neprogramuje" tak ako my asi to nepôjde. Ešte smutnejšie sú príbehy "stratených". Stratili sa v živote aj v sebe... Nezvládli to. Ale!!! A to je tá druhá verzia, ale sme tu aj my! My závisláci - abstinenti, čo sme to dávali a dávame deň za dňom! Ja sa nebudem vystatovať. Ešte sa nemám čím. Nie sú výnimkou ľudia čo abstinujú 10, 15, 20 ale aj viac rokov. Ešte aký dôkaz o tom, že sa to dá treba? 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tak to bolo trošku nátlaku. :) Mám jeden dôkaz, ktorý dostal mňa! Môže dostať všetkých čo ešte stále váhajú, tích čo zlyhávajú a možno(aj keď tomu neverím) osloví niekoho z tích čo to vzdali a se.ú na to. Neuvedomili si, že tým se.ú hlavne na seba. Poďme späť k dôkazu o tom, že to celé pre nás, čo sme si už chlastu, drogy a hracích automatov užili nadmieru, má význam. Existuje jednoznačný dôkaz, že abstinencia závislákov vráti do života a dokonca do NORMÁLNEHO života! Myslím to presne tak ako to píšem. Závislák(teda ten z druhej skupiny) nič od teba nečaká, počúva ťa, je pripravený povedať ti svoj názor, pomôcť, byť k dispozícii, zdieľať s tebou úspech a starosti. Toto sú moje zážitky z klubu, zo stacionára, z výročných stretnutí klubov a aj z organizovania akcií pre abstinentov ich príbuzných a sympatizantov. Na stacíku si nič nedarujeme a už som zažil, že vďaka spoločnej debate sme pomohli a neskutočne sa v živote posunuli. V klube je to ako ôdobíjanie bateriek"(už som o tom písal) a navyše o spoločných aktivitách s ľuďmi čo si rozumejú, na výročných kluboch po celom Slovensku sa stretnete len pohostinnosťou a úsmevom. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Závisláci - abstinenti, nosia úsmev, odovzdávajú si pohodu a energiu, sú k sebe úprimný a život s abstinenciou si užívajú! Kto sa "nenadýchol" tejto špecifickej atmosféry možno úplne neporozumie mojim riadkom, ale to nevadí. Písal som o tom, že aj vďaka mojim novým priateľom, abstinentom, žijem zasa farebný život, plný nových zážitkov a pocitov na ktoré som už takmer zabudol. Ak si niekto myslí, že keď prestane piť, gemblovať alebo fetovať a tým mu všetko to čo ho ""tešilo"" vezmú a život stratí zmysel, tak sa absolútne mýli! No nič nie je zadarmo. To o čom som písal získa len ten, kto prijme chorobu, pochopí o čom je a dokáže sa postaviť prekážkam. Tak ako v živote a v živote sa mu to aj v tom najlepšom bude potom vracať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Závisláci - abstinenti sú zvláštna sorta ľudí. Bolo mi úplne nanič. niečo v mojom živote sa zlomilo a rozsypalo. Pár dní predtým som sa ešte cítil silný na to, že zvládnem aj ťažké osobné situácie. Nie, nenapil som sa! Problém bol zvládnuť emócie a pocit krivdy. Nevedel som ako to uchopiť a spracovať. Nakoniec som sa ale našiel.(Mimochodom odporúčam Jógu smiechu od doktora Nešpora!) A pomohlo mi, že som si mohol "vziať" trochu energie od mojich priateľov. Nevedeli o ničom a ja som si s nimi len užil dlho plánovanú akciu pre deti, ktorú sme spoločne organizovali aj s inými klubmi. Dopadla výborne a ja som sa "zobudil"... dostal som ďalšiu pomoc. Ďakujem.

Erich Kadnar

Erich Kadnar

Bloger 
  • Počet článkov:  12
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som alkoholik a trpím bipolárnou poruchou. Úspešne abstinujem a chcem sa podeliť o svoje názory a najmä pocity z toho čo som prežil, no aj z toho čo sa každý ďalší deň abstinencie učím. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu